Bewegen tijdens coronacrisis

Iedereen wil gezond oud worden en fit blijven. Bij gezond en fit ouder worden, levert voldoende bewegen een positieve bijdrage.

Om gezondheid te onderhouden is minimaal 150 minuten per week matig intensief bewegen, verspreid over verschillende dagen, noodzakelijk volgens de beweegrichtlijnen. Dit kan bijvoorbeeld door te zwemmen, wandelen of fietsen. Ook raden de beweegrichtlijnen ouderen aan om minimaal twee keer per week aan spier- en botversterkende oefeningen te doen, gecombineerd met balansoefeningen. In de huidige tijd van de coronacrisis kan dit het echter wel heel erg lastig zijn om hier invulling aan te geven.

Gelukkig zijn er diverse mogelijkheden om in en om het huis te bewegen. Graag wijzen we u op het initiatief van seniorensportverenigingen Gennep, Mook en Middelaar, Berg en Dal en Heumen in samenwerking met de regionale omroepen GL8, Gennep News en Omroep Berg en Dal. Zij hebben de handen ineengeslagen en ervoor gezorgd dat er dagelijks beweegkwartiertjes op TV te zien zijn.
Kijk voor meer info op www.oldsocks.nl (https://www.oldsocks.nl/nieuws-pagina), www.kwiekgroesbeek.nl (https://www.kwiekgroesbeek.nl/nieuws/thuis-in-bewegingwww.beweegcollectiefmookenmiddelaar.nl (https://www.beweegcollectiefmookenmiddelaar.nl/nieuws).

Daarnaast is het programma ‘Nederland in Beweging‘ op de landelijke televisie natuurlijk ook een goed alternatief.

Wilt u liever een persoonlijk sport en beweegadvies. De fysiotherapeuten van Fysiotherapie & Sport De Kroonsteen kunnen hierbij adviseren en begeleiden. Neem hiervoor contact met ons op door te bellen (024-3586051) of een e-mail te sturen naar info@malden.nl. Begeleiding op afstand (telefonisch) is mogelijk.

Veel plezier met bewegen namens het team van Fysiotherapie & Sport De Kroonsteen

Publicatiedatum: 31-03-2020


Terug naar overzicht